Οι σύγχρονοι άνθρωποι έχουν δημιουργήσει χιλιάδες ξεχωριστούς πολιτισμούς. Χωρίς αυτούς, οι πόλεις του κόσμου δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα περιβάλλον φιλικό στον άνθρωπο ή να συντηρηθούν. Παρ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια παρατηρείτε μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο καταγράφουμε και βιώνουμε την πολιτιστική δραστηριότητα. Από τα ψηφιακά μουσεία στην ψηφιακή επιμέλεια και τις νέες τεχνολογίες ο τρόπος με τον οποίο βιώνουμε την κουλτούρα έχει επαναπροσδιοριστεί και αναπτύξει νέο κοινό μέσα από την παγκοσμιοποίηση και την ψηφιακή εποχή. Τι θα συμβεί αν η παγκοσμιοποίηση μας μετατρέψει σε έναν τεράστιο ομοιογενή πολιτισμό? Πως ανταποκρίνονται οι φορείς του πολιτισμού σε αυτή την ψηφιακή εποχή? Πως ορίζετε ένας πολιτισμός? τι σημαίνει ο όρος ” το μέλλον του πολιτισμού”? Πώς η διαφορετικότητα συνδέεται με αυτό το κείμενο και πως υποθάλπουμε ένα περιβάλλον το οποίο αναπτύσσει και τροφοδοτεί την διαφορετικότητα των προοπτικών? ο Πολιτιστικός πειραματισμός εισέρχεται σε νέα εδάφη…
Ελεύθερη είσοδος με σειρά προτεραιότητας
Ημερήσια δωρεάν εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του θεάτρου είναι διαθέσιμα στην ρεσεψιόν.
Ειρήνη Παπαδημητρίου (GR)
Η Ειρήνη Παπαδημητρίου είναι μια επιμελήτρια, παραγωγός και ειδικός πολιτιστικής διαχείρισης, που δουλεύει στην πρώτη γραμμή του ψηφιακού πολιτισμού. Σαν διευθύντρια του ψηφιακού προγράμματος στο V&A, μουσείο η Ειρήνη είναι υπεύθυνη για το ετήσιο Digital Design Weekend: μια μεγάλου εύρους εκδήλωση με διαδραστικές εγκαταστάσεις, ανοιχτά συνεργατικά εργαστήρια, ομιλίες και παρουσιάσεις καλλιτεχνών. Η Ειρήνη είναι επίσης επικεφαλής του τμήματος Digital Design Weekend στο Watermans, και σε φορείς τέχνης οι οποίοι υποστηρίζουν καλλιτέχνες που δουλεύουν με τεχνολογία. Η ίδια επιμελείται το πρόγραμμα και της εκθέσεις, καθώς και ένα ετήσιο φεστιβάλ αφιερωμένο στις ψηφιακές περφόρμανς. Επιπροσθέτως, αποτελεί συν-ιδρυτή του Maker Assembly, μιας κριτικής ομάδας/συνέλευσης για την κουλτούρα των δημιουργών.
Montxo Algora (ES)
Ο Montxo Algora είναι διευθυντής και ιδρυτής του ArtFutura, του αξιομνημόνευτου φεστιβάλ για την ψηφιακή κουλτούρα και δημιουργικότητα στην Βαρκελώνη της Ισπανίας το οποίο λαμβάνει χώρα από το 1990.
Το 1992 σκηνοθέτησε το Memory Palace, μια περφόρμανς για το Expo92, η οποία βασίστηκε πάνω σε ένα πρότυπο κείμενο του William Gibson, εικόνες του Karl Sims και μουσική των Peter Gabriel και John Paul Jones. Το 2008 συν-επιμελήθηκε την έκθεση “Souls & Machines’ για το μουσείο Reina Sofia στην Μαδρίτη, όπου μάλλον πρόκειται για την έκθεση ψηφιακής τέχνης με τους περισσότερους επισκέπτες, έχοντάς 450,000 θεατές που την παρακολούθησαν.
Bhavani Esapathi (IN)
Η Bhavani Esapathi είναι μια συγγραφέας και εισηγητής πάνω σε θέματα που αφορούν την κατάσταση της ψηφιακής κουλτούρας στη τέχνη. Είναι μέρος πολλών συμβουλίων που αφορούν τον πολιτισμό όπως το Royal Society for the Arts Fellowship Council, το DASH, και το Digital Learning Network for Museums (DLNet). Τα τελευταία δυο χρόνια έχει υπάρξει συν- διευθύντρια στο Goethe-Institut για την οικοδόμηση του MOOCs το οποίο τροφοδοτεί επαγγελματίες μουσείων και γκαλερί σε όλη την υφήλιο για θέματα όπως το marketing το audience engagement η ψηφιακή κουλτούρα κ.λ.π.
Είναι Art Blogger στην Huffington Post και βραβευμένη με το WIRED Creative Hack Award, τελευταία έχει αποκαλεστεί CreateHub’s ‘Industry Expert 2017’ και έχει συνεργαστεί με μια γκάμα πολιτιστικών ιδρυμάτων όπως το British Council, Victoria & Albert Museum και το Arts Council England.
Δέσποινα Καταπότη (GR)
Η Δέσποινα Καταπότη διδάσκει στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου από το 2008. Η ερευνητική και διδακτική της δουλεία επικεντρώνετε στην πολιτιστική θεωρία την επιστημολογία και πιο ειδικά στην ιστορία την φιλοσοφία και την αρχαιολογία. Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον της έχει επικεντρωθεί στην εξερεύνηση στην αποτύπωση και βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών στην μελέτη και την προαγωγή της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν ιστορία και φιλοσοφία της αρχαιολογίας, πολιτιστική θεωρία και επιστημολογία, πολιτιστική διαχείριση, νέες τεχνολογίες στης ανθρωπιστικές επιστήμες.
Photo credit: άρθρο ‘Museum of the Future’, από τον Jasper Visser.