MICROWAVE

#Festivals of the World
Κυ.21 / 14:30 - 15:15
2nd Floor

Το Microwave Festival ξεκίνησε το 1996 σαν ένα ετήσιο φεστιβάλ για video art στο Hong Kong. Καθώς η τεχνολογία προχωρούσε και γινόταν όλο και πιο προσβάσημη, η θεματική video art άνοιξε συμπεριλαμβάνοντας και άλλα μέσα, ορίζοντας έτσι στο Microwave να αγκαλιάσει μια ευρύτερη γκάμα από Νέα Μέσα στην Τέχνη. Ως το πρώτο και μόνο φεστιβάλ Νέων Μέσων στο Hong Kong, το Microwave αργά και σταθερά αναπτύχτηκε σε ένα καλά εδραιωμένο φεστιβάλ το οποίο φιλοξένει τελευταίας γενιάς και πρότυπης τεχνολογίας έργα δημιουργώντας έτσι ένα τεχνολογικό σημείο αναφοράς κάθε χρόνο.
Γιορτάζοντας την 20ή επέτειο του το 2016, το Microwave θα συνεχίσει την σκληρή δουλεία ώστε να εμπνέει το Hong Kong αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο με πρωτοπόρα ψηφιακά έργα/πρότζεκτ, ενώσω αδιάκοπα υποστηρίζει την ανταλλαγή και διάλογο ανάμεσα σε καλλιτέχνες, επαγγελματίες και γενικό κοινό. Οραματιζόμαστε ότι μέσω του δικτύου του Microwave, οι καλλιτέχνες από το Hong Kong θα συστηθούν στην παγκόσμια σκηνή (ιδρύματα φορείς και επιμελητές) λειτουργώντας έτσι σαν μια πλατφόρμα – εναρκτήριο λάκτισμα να αναπτύξουν περαιτέρω τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες. Πέρα από το μεγάλο ετήσιο φεστιβάλ, το Microwave επίσης αποπειράται να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της τοπικής media art σκηνής, οργανώνοντας διάφορα προγράμματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα όπως εκπαιδευτικά εργαστήρια, σεμινάρια, forum και εκθέσεις.

Future X Imagination

Πρόκειται για μία συλλογή από το VMAC (Videotage Media Art Collection), η οποία αποτελείτε από μια σειρά έργων που αφορούν την κατηγορία posthumanity και το πως φανταζόμαστε το μέλλον της ζωής. Ο όρος “Posthuman” μπορεί να αναφέρετε σε ένα άτομο ή μια οντότητα η οποία υπάρχει σε με κατάσταση πέραν της ανθρώπινης, ή σε έναν άνθρωπο με εξαιρετική νοημοσύνη. Σε κάθε περίπτωση, η θεματική εγείρει πολλές ερωτήσεις που αφορούν την δεοντολογία, τα κοινωνικά συστήματα και την επικοινωνία και θέτει αυτά τα ερωτήματα προβάλλοντας τα στις υποθετικές μελλοντικές μας ζωές. Αυτή η συλλογή περιλαμβάνει από ένα ζευγάρι ανδροειδών που αμφισβητεί την αγάπη και την σχέση του, την γέννηση του γρηγορότερου οχήματος στον πλανήτη, την υποθαλάσσια ζωή, κ.λπ. Ξεκινώντας από αυτά τα σημεία, η φαντασία μας ωθεί να αμφισβητήσουμε την πραγματικότητα

 

Επιμελητής | Videotage

Το Videotage είναι ένας πρωτοπόρος μη κερδοσκοπικός οργανισμός με βάση το Hong Kong ο οποίος εξειδικεύεται στην προαγωγή, παρουσίαση, δημιουργία και διατήρηση των Νέων Μέσων στην Τέχνη σε όλες τις γλώσσες, μορφές και είδη. Με έτος ίδρυσης το 1986, το Videotage μέσα στον χρόνο, έχει εξελιχτεί από μια μορφή καλλιτεχνο-διοικούμενης κολεκτίβας σε ένα δίκτυο με πολύ μεγάλη απήχηση, το οποίο υποστηρίζει την δημιουργική χρήση των Νέων Μέσων στην τέχνη για να εξερευνήσει να εξετάσει και να συνδέσει θέματα τα οποία είναι σημαντικής κοινωνικής, πολιτιστικής και ιστορικής αξίας. Το Videotage είναι αφιερωμένο στο να τροφοδοτεί ανερχόμενους ψηφιακούς καλλιτέχνες και να αναπτύσσει περαιτέρω την τοπική κοινότητα ψηφιακών τεχνών. Έχει οργανώσει πολυάριθμες εκδηλώσεις και προγράμματα από το 1986, συμπεριλαμβανόμενων εκθέσεων, παρουσιάσεων (Dorkbot), φεστιβάλ (Wikitopia), εργαστηρίων, performances, προγραμμάτων residency (FUSE) και προγραμμάτων πολιτιστικών ανταλλαγών, καθώς και συνεχούς διανομής έργων τέχνης μέσα από την δικτύωση, την δημοσιοποίηση και ανάπτυξη ενός εκτενούς offline και online αρχείου ψηφιακής τέχνης (VMAC).

Το VMAC (Videotage Media Art Collection) τελεί από το 2008 με σκοπό να μαζέψει να διατηρήσει και να κτίσει ένα εκτενές αρχείο από βίντεο και έργα ψηφιακών τεχνών του Hong Kong. Εκπροσωπώντας πάνω από 20 χρόνια ανάπτυξης στην ψηφιακή τέχνη , το VMAC, το οποίο άνοιξε στο ευρύ κοινό το 2011, μαζί με οκτώ τόμους από το The Best of Videotage, μια σειρά από εκτυπωμένες κυκλοφορίες οι οποίες αντιπροσωπεύουν δουλειά παραπάνω από 100 καλλιτεχνών, και είναι ύψιστης εκπαιδευτικής αξίας για την κατανόηση της πορείας της ψηφιακής αρχαιολογίας και Ιστορίας Τέχνης στο Hong Kong.

Geminoid Tear | Robert IOLINI | 2010 | 03:20

Canned Despair | HUNG Chi Wing | 2004| 02:54

Dokumat 500 | Niklas ROY | 2005| 09:20

Up There (JIVAN) |Marc COMES | 2003|10:30

Move | CHOI Sai Ho | 2011 | 03:30

Shift| Jay Forster | 2006|03:18

The Drowning Room | Reynold Reynolds & Patrick Jolley | 2000 |09:41

Geminoid Tear | Robert IOLINI | 2010 | 03:20

Ένα ζευγάρι ανδροείδών αμφισβητεί την αγάπη του.

Οι ηθοποιοί σε αυτό το έργο ονομάζονται Geminoid F & HI-1. Πρόκειται για ανδροειδή που είναι αντιγραφές από υπαρκτούς ανθρώπους. Δημιουργήθηκαν από τον ανδροειδή επιστήμονα Hiroshi Ishiguro και την ομάδα του στο ATR Intelligent Robotics & Communications Laboratories του Kyoto της Ιαπωνίας.

Το 2010 πέρασα αρκετούς μήνες κάνοντας παρέα με αυτά τα ρομπότ και τους δημιουργούς τους.

Το Geminoid Tear ανατέθηκε από το Australian Broadcasting Corporation σαν κομμάτι για την σειρά έργων που δημιουργήθηκε υπό την θεματική Post Humans.

Canned Despair | HUNG Chi Wing | 2004|02:54

Το ότι “δεν μπορούμε να αποφύγουμε την καταστροφή” είναι ο κεντρικός άξονας του animation μου. Τα ζώα τρώγονται από τους ανθρώπους, οι άνθρωποι σκοτώνονται από τις φυσικές καταστροφές και τον πόλεμο. Όλα είναι ένας κύκλος από τον οποίο κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει. Το animation βρίσκετε σε αναζήτηση του ανθρώπινου. Προσπαθεί να δημιουργήσει μια προσωπική μυθική εικόνα για την πηγή της ανθρώπινης ζωής. Επίσης αναζητά την ομορφιά μέσα στο γκροτέσκο. Να δείξει στο κοινό την άλλη όψη της ομορφιάς.

Dokumat 500 | Niklas ROY | 2005| 09:20

Το Dokumat 500 είναι ένα αυτόνομο ρομπότ για ντοκιμαντέρ το οποίο κινηματογραφεί home video και τα επεξεργάζεται την ίδια στιγμή. Το ρομπότ δεν απορροφά μόνο το τεχνικό κομμάτι της κινηματογραφίας αλλά ολόκληρη την δημιουργική διαδικασία. Αυτή η προσέγγιση οδηγεί στην επιτομή ευκολίας για τον  χρήστη αλλά και συχνά απροσδόκητα αποτελέσματα για τον θεατή. Οι αποφάσεις του Dokumat 500 είναι βασισμένες στην τύχη σε συνδυασμό με την ελάχιστη  γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο. Η κάμερα εξυπηρετεί σαν συσκευή καταγραφής και δεν είναι συνδεδεμένη στο hardware το οποίο ελέγχει την συμπεριφορά του ρομπότ. Δεν συμβαίνει καμία ηλεκτρονική αξιολόγηση της φωτογραφίας της εικόνας. Το ρομπότ είναι ξεκάθαρα τυφλό.

Up There (JIVAN)

Το “Jivan” αφηγείται τα πάθη του 13 χρόνου Jivan. Το νερό σαν παράγοντας βίας, το νερό σαν παράγοντας μηχανικής, ένα φουτουριστικό μπάνιο μέσα σε έναν αμνιακό σάκο, οι εντάσεις του φωτός. Ο Jivan ανοίγει τα μάτια του. Διπλώνει την κουβέρτα του και βαδίζει στα ανοιχτά.

Move | CHOI Sai Ho | 2011| 03:30

Εφαρμόζοντάς το κλίκ noise. την downtempo electronica και το glitch στυλ από τα χρώματα των κτιρίων κατά την διάρκεια της ημέρας ως και τα εκατομμύρια παλλόμενα φώτα της νύχτας το “Move” αποσκοπεί να δείξει την γραμμική αναπτυσσόμενη κινητικότητα του ορίζοντα της πόλης του Hong Kong σε ένα κολλάζ επί της οθόνης με την χρήση του μοναδικού στυλ του δημιουργού για τον συγχρονισμό του ήχου και της εικόνας αλλά και του αρχιτεκτονικού κολλάζ.

Shift | Jay Forster | 2006| 03:18

Ένας άνδρας προσπαθεί να φτιάξει το γρηγορότερο όχημα στον κόσμο και στο τέλος τα καταφέρνει.

The Drowning Room | Reynold Reynolds & Patrick Jolley | 2000 | 09:41

Μια αλληλουχία από οικιστικές βινιέτες προερχόμενες από τα βυθισμένα προάστια. Μέσα στο σπίτι, η στάσιμη ατμόσφαιρα σιγά σιγά μετατρέπεται σε υγρό. Οι κάτοικοι προσπαθούν να συνεχίσουν τους κανονικούς ρυθμούς, αλλά πέρα από τα όρια της ασφυξίας, η επικοινωνία είναι περιορισμένη και η εκφραστικότητα δύσκολη. Κινηματογραφημένο εξ ολοκλήρου κάτω από το νερό σε ένα βυθισμένο σπίτι, δημιουργεί μια ατμόσφαιρα όπως δεν την έχουμε ξαναδεί.

RELATED