Theo-Mass Lexileictous (CY)
Έχει περάσει ήδη πάνω από μια δεκαετία όταν ο Νικόλας Νεγρεπόντης, ακαδημαϊκός και επιστήμονας υπολογιστών (ιδρυτής και επίτιμος πρόεδρος του MIT Media Lab), δήλωσε ό,τι «η ψηφιακή επανάσταση έχει πλέον τελειώσει» και όταν ο Kim Cascone, ένας Αμερικάνος συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής, εισήγαγε τη λέξη μετα-ψηφιακό μέσα από το βιβλίο του «The Aesthetics of Failure: “Post-digital” Tendencies in Contemporary Computer Music in 2000». Ο 21ος αιώνας καλωσόρισε πολλούς ακόμα ακαδημαϊκούς, καλλιτέχνες και θεωρητικούς οι οποίοι ασχολήθηκαν με το θέμα του μετα-ψηφιακού, ένας από τους πιο πρόσφατους είναι ο Mel Alexenberg, καλλιτέχνης και εκπαιδευτικός, ο οποίος δημοσίευσε το 2011 το βιβλίο του με τίτλο «The Future of Art in a Postdigital Age», προσφέροντας πληροφορίες για τις νέες μορφές τέχνης που προκύπτουν από την μετα-ψηφιακή εποχή για να τοποθετήσει αυτό που ονομάζει «εξανθρωπισμός των ψηφιακών τεχνολογιών». Το 2012, ο καλλιτέχνης Theo-Mass Lexileictous δημοσίευσε, για πρώτη φορά, την ανησυχία του για το #postdigitalism σε μια συνέντευξή του στο Dazed Digital πριν γράψει το #postdigitalismmanifesto του, το οποίο εξέθεσε στην Πινακοθήκη P3Studio του Λας Βέγκας. Η έκθεση #POSTDIGITALISM τον Μάιο του 2012 στην γκαλερί Morfi, στη Λεμεσό της Κύπρου, αντιπροσώπευσε την επίσημη διακήρυξη του καλλιτέχνη σχετικά με την ιδέα και το όραμά του αναφορικά με το #postdigitalism.
Για τον Theo-Mass Lexileictous, το #postdigitalism αναφέρεται πρωτίστως στην εξερεύνηση νέων οδών που ασχολούνται με την εξαγωγή του ψηφιακού στο φυσικό, το αποτέλεσμα του οποίου έχει ως στόχο τη δημιουργία υβριδικών έργων τέχνης. Ήδη από το 2012, το #postdigitalism είναι ένας όρος που απαρτίζεται απαραίτητα από την τοποθέτηση του συμβόλου της δίεσις (#) μπροστά από τη λέξη, προκειμένου να αναγνωριστεί ως τμήμα της γλώσσας αυτής της δεκαετίας και να υπογραμμίσει την εμφάνιση μιας υβριδικής γλώσσας εμφανής πλέον στην καθημερινή μας επικοινωνία, παρούσα σε όλους τους τύπους μέσων επικοινωνίας.
Εξερευνώντας δημιουργικά την έννοια του #postdigitalism μέσα στην τέχνη και τη γλώσσα, σύμφωνα με τον Theo- Mass Lexilectous αποτελείται από:
#POSTDIGITAL ARTWORKS (ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ): #hybridartworks and #postdigitalistobjects
#POSTDIGITAL LANGUAGE (ΓΛΩΣΣΑ): #postdigitalistautomaticwriting and #hybridlanguage
Το κεφάλαιο του #postdigitalism στη δουλειά του Theo-Mass Lexileictous, δεν είναι απλά ακόμα ένα επισόδειο, αλλά μια αυτόνομη, ώριμη και εις βάθος έρευνα σχετικά με τα θέματα που πλαισιώνουν την σύγχρονη τέχνη και κουλτούρα. Όσο παράδοξο και αν μπορεί να φανεί, η τελευταία έρευνα του Theo-Mass Lexileictous υποθέτει ό,τι η έννοια του #postdigitalism είναι σχετική με το σουρεαλισμό, το μεταπολεμικό ευρωπαϊκό καλλιτεχνικό κίνημα της δεκαετίας του ’40. Παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τη γλώσσα στα κοινωνικά δίκτυα, το #postdigitalistautomaticwriting δημιουργήθηκε από τον Theo-Mass Lexileictous ως μια αναφορά στη σουρεαλιστική αυτόματη γραφή. Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι άνθρωποι σήμερα -η χρήση των hashtags, οι τυχαίες λέξεις, κατακερματισμένων φράσεων και προτάσεων- είναι αυτό που αρχικά ώθησε τον Theo-Mass Lexileictous στο να εξετάσει την σουρεαλιστική πρακτική της αυτόματης γραφής. Σκοπός τους ήταν η αυθόρμητη γραπτή προσωπική έκφραση χωρίς το φιλτράρισμα των σκέψεών τους, σε μια προσπάθεια να επιτύχουν μια αυτόματη απάντηση, η οποία θεωρούσαν ότι θα μπορούσε να συσχετιστεί με το ασυνείδητό τους. Παρόλα αυτά ο αυτοματισμός στην ιδέα του Theo-Mass #postdigitalistautomaticwriting εκφράζει τους τρόπους μέσα από τους οποίους οι χρήσετς μπορούν αυτόματα να εισάγουν εικονικά θεματικά αρχεία απλά ακολουθώντας τη λέξη με τη δίεση (#). Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, η ιδέα του #postdigitalistautomaticwriting, είναι υποθετική μόνο σε μορφή τυπωμένου κειμένου. Η ίδια αρχή ισχύει για όλες τις #postdigitalist τέχνες και γλωσσικές πρακτικές, αφού #postdigital είναι κατανοητό για οτιδήποτε εξάγεται από τον ψηφιακό κόσμο στο φυσικό.
Η ερμηνεία του #hybridlanguage περιέχει όλα όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως, με τη μόνη διαφορά ότι σε αυτήν την περίπτωση η λέξη ή η φράση που συνοδεύεται από τη δίεση (#) χρησιμοποιείται μέσα στις προτάσεις. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη πρόταση, «The #postdigitalism issue will be released in early December (Το τεύχος #postdigitalism θα δημοσιευτεί στις αρχές του Δεκεμβρίου)». Αντιθέτως, στο #postdigitalistautomaticwriting, η αντίστοιχη πρόταση θα ήταν «#postdigitalism @theomass #newspaper #theomasstimes #lexileictous #selfie #december #issue6».