WHAT WEEE ARE | #PostFuture

#Video art
THU-SUN / 13:50-15:00
2nd Floor

Φυτεύοντας τους σπόρους, καλλιεργώντας το μέλλον. Η τεχνολογία διαπερνά κάθε πτυχή της ζωής μας: τον τρόπο που κινούμαστε, τον τρόπο που δουλεύουμε, τον τρόπο που συναντιόμαστε και επικοινωνούμε, πως κάνουμε έρωτα και αυτά που τρώμε. Ωστόσο, κυνηγώντας την περιπέτεια, ο άνθρωπος παράγει συνεχώς μεγάλα ποσοστά τεχνολογικών αποβλήτων. Το γραμμικό σύστημα των τεχνολογικών προϊόντων, από το ορυχείο στην χωματερή είναι ένας από τους κύριους κινητήριους μοχλούς των εκπομπών CO2 και επομένως της κλιματικής αλλαγής. Η προώθηση και η προαγωγή της υπεύθυνης χρήσης των πρώτων υλών αποτελεί το βασικό παράγοντα για τη διεξαγωγή ευρείας αλλαγής στη συμπεριφορά μας, η οποία είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων στην κυκλική οικονομία της νέας χιλιετίας.

Διάρκεια : 4’43”

Alessio de Marchi (IT)

Ο Alessio De Marchi μεγάλωσε παίζοντας με υλικά. Το 1999 ανακάλυψε το πάθος του για τα ηλεκτρονικά απόβλητα και ξεκίνησε την παραγωγή κάποιων πειραματικών έργων. Το 2016 αποφοίτησε από το τμήμα International Sciences for Cooperation and Development στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο. Η πρακτική εμπειρία, η δημιουργικότητα και η τεχνογνωσία τον έκαναν έναν καλλιτέχνη 360° με μία πινελιά κοινωνικής και πολιτικής επιχειρηματικότητας.

Από το 2014, μαζί με την ψυχολόγο Alessandra Turcato, ξεκίνησαν το πρότζεκτ WHAT WEEE ARE, το οποίο συγκεντρώνει όλες τις διαφορετικές εμπειρίες και μελέτες ζωής. Το πρότζεκτ στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με ευρύτερα ζητήματα που αφορούν τον τεχνολογικό μας κόσμο, εστιάζοντας στην εκπαίδευση και στην υπεύθυνη χρήση των πρώτων υλών. Το stop motion animation έχει επομένως γίνει ο ιδανικός τρόπος για να μοιράσουν τόσο το έργο τέχνης όσο και τη βασική ιδέα του έργου WHAT WEEE ARE.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την εφαρμογή εκπαιδευτικών εργαστηρίων με μαθητές λυκείου και πανεπιστημίου, στα οποία οι συμμετέχοντες μαθαίνουν περισσότερο για τον τεχνητό κόσμο, στον οποίον γεννήθηκαν. Μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της αποσυναρμολόγησης και της καλλιτεχνική επαναδιεργασίας των ηλεκτρονικών αποβλήτων, οι μαθητές μαθαίνουν πώς να συνδυάσουν τις τεχνολογικές και επιστημονικές γνώσεις με τη δημιουργικότητα, αποκτώντας έτσι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις κριτικής σκέψης.

RELATED